Napisane przez: korpostajl | 3 grudnia 2013

PLEASE Wash your hands- czyli o etykiecie i dobrych manierach w korpo vol.1

Na wstępie jednak chciałbym nadmienić, że o ile dobrze liczę, jest to 50 wpis na tym blogu 🙂 Może ilość nie powala, ale każda okrągła liczba to okazja do świętowania, a że blog od kilku miesięcy działa, to też nie ma co liczyć na wpis numer 1000 w najbliższym czasie 🙂

W każdym razie z okazji tej małej „rocznicy” przygotowałem dla was coś specjalnego, czyli część pierwszą (część druga niebawem) wpisu poświęconego etykiecie pracy w korporacji. Jak powszechnie wiadomo to, co wyróżnia każde korpo od innych firm (generalizując) to bardzo duży nacisk (niestety odgórny, nie oddolny) na przestrzeganie pewnej etykiety postępowania, norm moralnych przez pracowników organizacji. W najfajniejszym tego aspekcie chodzi tu oczywiście o poszanowanie/brak dyskryminacji ze względu na rasę, religię, narodowość, kolor skóry, orientację seksualną, styl życia (o ile nie jest inwazyjny w stosunku do innych), etc.

Są również i momenty śmieszne, gdy ktoś w korporacji idąc za hasłem „Korpo uczy, Korpo radzi, Korpo nigdy Cię nie zdradzi” stara się uczyć pracowników dobrych manier, wręcz ich wychowywać… Nie wierzycie? W takim razie zapowiedziana przez mnie niespodzianka, zdjęcie z korpo, w dosyć bezpośredni sposób (i aż boję się zadać pytanie, czy potrzebny…) namawiający do higieny w korpo WC…

IMAG0453

Nazwa korpo do wiadomości redakcji.

Przerażające? Dla mnie trochę tak, ale… to jeszcze nie wszystko. Jako, że napięcie trzeba stopniować, to najlepsze jeszcze przed nami 🙂 W następnym wpisie, zapewne z kreatywną i zaskakującą nazwą „…  czyli o etykiecie i dobrych manierach w korpo vol.2” pokażę wam 3, jeszcze mocniejsze informacje/obwieszczenia tego rodzaju.

Stej in tacz!

Responses

  1. […] podstawowych zasad higieny o_O O braku zachowania podstawowych zasad higieny czy chociażby agitacji do mycia rąk pisałem już nie raz. Dziś pora na kolejną galerię ze złotymi korpo myślalmi zachęcającymi […]

  2. […] jeszcze o tym, jak wyglądać może korpo łazienka 🙂 Przeczytacie (i zobaczycie obrazki) o tym TU i TUTAJ […]

  3. […] końcem roku parę ciekawych rzeczy, a to Wyznania korpoholika, a to Korpo Etykieta tudzież pierwsza część Przeglądu Dziwnych Ogłoszeń o Pracę wraz z ich […]

  4. […] przeze mnie druga część wpisu o etykiecie i dobrych manierach w korpo już niebawem, tymczasem otwieram nową sekcję na tym blogu, czyli RYNEK […]

  5. akurat takie napisy przydadza sie wszedzie. 30% ludzi nie myje rak po skorzystaniu z toalety (a mezczyzn 40%).

    • To straszne co piszesz… a skąd taka wiedza? 🙂 poza tym jak ktoś kultury/higieny nie ma, lub ma ją głęboko, to go napisami nie nauczysz w dorosłym życiu…

      • wiedza z badań naukowych. Tylko co z tego że ja umyję ręce jeśli ktoś przede mną tego nie zrobił a drzwi od pomieszczenia z toaletami musimy jakoś otworzyć. Jak zobaczysz gdzieś kogoś w pubie czy restauracji wychodzącego z toalety i trzymającego w ręce chusteczkę higieniczną po to by nie dotknąć bezpośrednio klamki to zawołaj : cześć Kasia bo to na bank będę ja. 🙂

        • a jak w Polsce zobaczysz kogoś, kto łokciem naciska klamkę to możemy sobie piątkę przybić, myślałem, że mało kto ma takie „skrzywienie” :]

          • nawet nie idźmy w tą stronę. Bo jak zacznę myśleć jak zasyfione są pieniądze….
            Albo to lepsze – czasem mam śniadanie lub lunch służbowy – podam sobie rękę z różnymi osobami a potem mam jeść te muffiny, scony, wrapy??? Jak??? (i znów wychodzę na freaka bo jako jedyna trzymam je w serwetce) 🙂

            • jeśli już dzielimy się skrzywieniami, to ja mam problem w komunikacji publicznej, jak musisz trzymać się poręczy czy tych trzymadeł, pieniądze swoją drogą…

              • o kurde! Ja tez! Wiesz jak trudno takim freakom jak my zyc w Irlandii. Tu nawet np ciasto podaja ci paluchami ( znajomi na imprezie czy kawie no ale mimo wszystko)! 😉

    • Higiena to w miarę świeży wynalazek 🙂

      • jednak wcześniejszy niż korporacje i ich management, który nam o niej chce przypominać 😉


koment

Kategorie

